Varausehdot

Lentoalan Toimihenkilöt Pro ry:n lomapaikat Rukalla ja Inarijärven rannalla

Lomapaikat vuokrataan ensisijaisesti kokonaiseksi viikoksi. Sesongin ulkopuolella, ja mikäli varauskalenteriin jää tyhjää, on myös alle viikon mittaisen varauksen tekeminen mahdollista.

Vaihtopäivä viikkovarauksissa on Rukalla sunnuntai ja Lapinmajalla lauantai.

• Rukan Lomakivakan huoneiston luovutus siivottuna (tai siivous tilattuna) viimeistään klo 12.00 sunnuntaina. Seuraava viikkovuokraus alkaa klo 16.00.
  • Lapinmajan luovutus siivottuna klo 16 mennessä lauantaina, jolloin veneen tulee olla Veskoniemessä käytettävissä seuraaville vuokralaisille.

Huoneiston/mökin käyttöön liittyvät tarkemmat ohjeet toimitetaan sähköpostitse varausvahvistuksen yhteydessä.

Varaus- ja maksuehdot

(Voimassa 6.1.2021 ja sen jälkeen tehtyihin varauksiin)

Lomapaikkoja voivat varata Lentoalan Toimihenkilöt Pro ry:n jäsenet. Varauksen toteutuessa hakijan tulee olla myös lomapaikan käyttäjä. Vieraat ovat tervetulleita, mutta varaaja on aina vastuussa vuokraamastaan huoneistoista tai mökistä.

Lomapaikka varataan ensisijaisesti yhdistyksen kotisivuilla olevalla varauslomakkeella. Asiakkaalle lähetetään sähköpostitse lasku vuokran maksua varten. Samalla toimitetaan myös lomapaikan käyttöohjeet sekä ohjeet avaimen noutamiseen ja palauttamiseen.  Maksettaessa on käytettävä lisätietoja-kentässä olevaa tekstiä.

Varaus on vahvistettu, kun asiakas on maksanut ennakkomaksun (100 euroa) eräpäivään mennessä tai, kun on maksanut sekä ennakkomaksun että loppusuorituksen yhdellä kertaa. Loppusuoritus tapahtuu viimeistään neljä viikkoa ennen vuokrauksen alkua.

Mikäli asiakas ei hoida maksuja ajallaan, katsotaan varaus peruuntuneeksi ilman erillistä ilmoitusta. (Kts. Varauksen peruuttaminen)

Viikot täytetään sitä mukaa, kun hakemuksia tulee. Poikkeuksena tähän ovat ns. sesonkiviikot (Etelä-Suomen hiihtoloma, pääsiäinen, juhannus, joulu sekä uusivuosi), joille otetaan hakemuksia vastaan, mutta varaus vahvistetaan 4 kk ennen varausajankohdan alkua. Sesonkiviikon vuokraamisessa etusijalla on jäsen, joka ei ole kyseisenä ajankohtana aiemmin varannut ko. lomapaikkaa.

Varauksen peruuttaminen

Lomapaikan varauksen peruutus tulee tehdä kirjallisesti. Peruutus katsotaan tapahtuneeksi sillä hetkellä, jolloin tieto peruutuksesta on tullut perille ja kuitattu vastaanotetuksi. Peruutusmaksuna pidätetään varausmaksu 100 euroa.

Mikäli varauksen peruutus tapahtuu myöhemmin kuin 4 viikkoa ennen varausajankohdan alkua, pidätetään koko vuokrahinta. Jos lomakohde saadaan vuokrattua toiselle asiakkaalle, jolta saadaan perityksi vastaava summa, pidätetään peruutuskuluina ennakkomaksu.

Asiakkaalla on oikeus saada takaisin maksamansa summa, jos asiakas itse tai hänen kanssaan yhteistaloudessa elävä henkilö sairastuu vakavasti, joutuu onnettomuuteen tai kuolee. Peruutuksesta on ilmoitettava viipymättä ja asia on osoitettava luotettavalla tavalla, esim. lääkärintodistuksella. Mikäli peruutus tapahtuu myöhemmin kuin 48 tuntia ennen varausajankohdan alkua, ei asiakkaan suorittamaa maksua palauteta.