Yhdistyksemme

Lentoalan toimihenkilöt Pro ry toimii toimihenkilöiden edunvalvojana mm. seuraavissa yrityksissä:

• Finnair Oyj
  • Finnair Technical Services Oy
  • Finnair Kitchen Oy
  • Swissport Finland Oy
  • GA Telesis Engine Services
  • Nordic Regional Airlines Oy (N°RRA)
  • DHL Supply Chain (Finland) Oy

Lisäksi jäseniä on myös muissa yrityksissä, mm. Airpro Oy, Qatar Airways ja Suomen Ilmailuopisto Oy.

Yhdistyksen jäsenten edunvalvontaa toteutetaan seuraavien työehtosopimusten mukaan;

• FINNAIR Oyj:n teknisiä toimihenkilöitä koskeva työehtosopimus
  • FINNAIR Oyj:n toimihenkilöitä koskeva työehtosopimus
  • Lentoliikenteen toimihenkilöitä koskeva työehtosopimus
  • Nordic Regional Airlines Oy:n toimihenkilöitä koskeva työehtosopimus

Yhdistyksen hallituksessa on edustajia kokoomayhdistyksen jäsenvoimaisimmista yrityksistä. Hallituksen jäsenet toimivat omilla työpaikoillaan luottamushenkilöinä, tai ovat muuten aktiivisia toimijoita ja siten toimivat myös yhdistyksen edunvalvojina.

Yhdistys tarjoaa jäsenilleen mahdollisuuden hyödyntää yhdistyksen omia vapaa-ajanviettopaikkoja, jotka sijaitsevat Inarijärven rannalla ja Rukalla. Katso lisätietoja kohdasta Lomapaikat.

Yhdistys tiedottaa omista sekä Ammattiliitto Pron ja sen aluetoimikuntien tapahtumista sähköpostitse, yhdistyksen kotisivuilla, Proplussassa sekä yhdistyksen Facebook-ryhmässä.

Yhdistyksen jäsenmäärä on noin 600 henkilöä (6/2023)

Pron yhdistysnumero 115
LY-0535391-3